Thursday, January 14, 2010

Tangisan kasih

Aah, I never thought I would be able to listen to this fav of mine ever again.

I mean, after buying her compilation album about a year ago, and listening to the two CDs, all the sudden I remember that there was this particular song that was missing from the compilation. It was much later that I realized this song was recorded under a different label.

I love this song especially as she sounds like she was crying with her husky voice. I thought it was really a great performance from this then rookie singer. She did not really have the look, but man, did she have a voice then.

Obviously she went on to greater thing with her next label and composers like M Nasir would chipped in.

But still, this song reigned supreme in my mind in 1984. Twenty five years on, nothing has changed.

My heart still would skip a beat when I listen to this song. I thought my eyes would shed a tears or two. You would feel it for her.

Have I told you that I just love this song?



EPILOGUE

Aah, aku tidak pernah terfikir akan bisa mendengarkan lagu kegemaran aku kembali.

Maksudku, selepas membeli album kompilasi nya sekitar setahun yang lalu, dan mendengar dua CD, tiba-tiba aku teringat bahawa ada satu lagu ini yang tiada dalam album kompilasi ini. Kemudiannya aku menyedari bahawa lagu ini dirakam dibawah label yang berbeza.

Aku suka lagu ini terutama kerana kedengaranhnya seperti dia menangis dengan suaranya yang serak-serak basah. Ku pikir itu benar-benar sebuah prestasi yang luar biasa dari penyanyi baru ini. Dia tidak lah memiliki mempunyai wajah yang pada pandangan mataku cantik, tetapi ahh, suaranya begitu merdu sekali.

Jelas dengan bakat tersebut, beliau mampu meneruskan ke arah yang lebih besar dengan label dan komposer selepasnya seperti M Nasir ikut menyumbangkan lagunya kepada beliau.

Tapi tetap saja, lagu ini mendapat tempat tertinggi dalam minda fikiran ku pada tahun 1984. Dua puluh lima tahun kemudian, tiada yang berubah.

Hatiku masih akan berdetak ketika aku mendengar lagu ini. Aku pikir mataku akan menitiskan air mata. Anda akan merasakannya.

Sudahkah aku katakan padamu bahawa aku sukakan lagu ini?

No comments:

Post a Comment